Jordi Costa
Jordi Costa
Escriptor, periodista i comissari d’exposicions. És llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona.
Escriu sobre cinema, còmic i altres territoris de la cultura popular des del 1981. És autor dels llibres Mondo Bulldog (1999), Vida Mostrenca (2002), Todd Solondz: En los suburbios de la felicidad (2005) i Cómo acabar con la Contracultura (2018), entre altres, i també d’obres col·lectives o en col·laboració, entre les quals destaquen Franquismo Pop (2001), El Quijote. Instrucciones de uso (2005), Mutantes (2008), Una risa nueva (2010/2018), CT o la Cultura de la Transición (2012) i Sitcom. La comedia en la sala de estar (2019).
Amb Darío Adanti ha publicat els tebeos Mis problemas con Amenábar (2009) i 2.000 años de cine (2010). Ha estat redactor en cap de la revista Fantastic Magazine i responsable de continguts del canal temàtic Cinemanía.
Ha comissariat les exposicions «Cultura Porqueria: una espeleologia del gust», «J. G. Ballard, autòpsia del nou mil·lenni» (ambdues al CCCB), «Ficciones en serie» i «Ficciones en serie. Segunda temporada» (SOS 4.8) i «Plagiarismo» (La Casa Encendida, amb Álex Mendíbil), i s’ha encarregat del comissariat local de l’exposició «Stanley Kubrick» (CCCB).
Ha estat professor associat de Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra i actualment exerceix la docència al grau de cinema de la Universidad Camilo José Cela. Imparteix el curs de Crítica de Cinema a l’Escuela de Escritores de Madrid, on edita des de l’any 2015 la revista anual de crítica de cinema ORPHANIK.
Desenvolupa la seva tasca com a crític de cinema a les pàgines d’El País. Ha dirigit les pel·lícules Piccolo Grande Amore i La lava en los labios sota les directrius del manifest #littlesecretfilm i ha participat com a actor a la pel·lícula Bergman Island de Mia Hansen-Løve.