Arxius revoltats
Arxius revoltats
Treballar amb imatges supervivents
Aquest curs proposa una aproximació al concepte d’imatge supervivent de Georges Didi-Huberman des d’experiències de treball material amb arxius cinematogràfics a càrrec d’investigadors, comissaris, artistes i cineastes. Les set sessions exploren diferents projectes que entenen l’arxiu com una constel·lació de materials oberts al muntatge i la resignificació històrica i política, alliberant les imatges supervivents del tancament o l’oblit de la memòria dominant. L’objectiu és promoure una nova funció de l’arxiu que, en compte de consolidar els poders hegemònics, ajudi a dibuixar nous marcs de pensament i acció política a través d’imatges ignorades, malinterpretades i soterrades però, també, supervivents.
Amb la col·laboració de Filmoteca de Catalunya, Institut Camões de Barcelona i EQZE-Elías Querejeta Zine Eskola.
General: 70 €
Amb descompte*: 50 €
*Estudiants, pensionistes, desocupats/des, més grans de 65 anys i amics/gues del CCCB.
Les primeres quaranta matrícules inclouran l’entrada a les sessions de projeccions a la Filmoteca de Catalunya.
PROJECCIONS PARAL·LELES A LA FILMOTECA DE CATALUNYA
06.06.19 / 18.30 h
Spell Reel. Filipa César, 2017, 97’
Presentació a càrrec de Filipa César.
20.06.19 / 18.30 h
She Refused to be Framed. Sessió comissariada i presentada per María Palacios.
Light Reading, la primera pel·lícula amb veu en off de Lis Rhodes, va inaugurar una onada renovadora de film-assaig feminista a Regne Unit als anys vuitanta, amb Sandra Lahire com un dels seus exemples més radicals. Prenent Rhodes i Lahire com a punt de partida i arribada, aquesta sessió subratlla les connexions entre els seus treballs als setanta i vuitanta i els de tres artistes contemporànies que treballen amb imatges en moviment—Ana Vaz, Mary Helena Clark i Sylvia Schedelbauer—qui empren narratives experimentals i materials d’arxiu per a explorar problemes de memòria, desplaçament i corporalitat.
Light Reading. Lis Rhodes, 1978, 20’
Sacris Pulso. Ana Vaz, 2007, 15’
The Glass Note. Mary Helena Clark, 2018, 9’
Remote Intimacy. Sylvia Schedelbauer, 2007, 14’
Terminals. Sandra Lahire, 1986, 18’
27.06.19 / 18.30 h
El feixisme quotidià. Mikhaïl Romm, 1965, 138’
Presentació a càrrec d’Enrique Fibla i Pablo La Parra.
Crèdits
Multimèdia i Arxiu sonor
Ponents
L’Institut d’Humanitats es reserva el dret de canviar qualsevol aspecte particular de la programació si les circumstàncies l’hi obliguen.